PROSA : KLIK!! ADUH RINDUNYA

KLIK! 
Mataku berkelip-kelip 
Tidak mahu terpejam 
Sekilas wajahnya membayang 
Selimbas senyumnya mengambang 
Hatiku jadi rindu 
Rindu bagai mau mati semahunya 

KLIK! 
Wajahku di potret diimbas-imbas 
Cantikkah aku?
Indahkah rupaku? 
Layakkah aku, 
Disisi dirinya yang tampan itu 
Aduhai! 
Hanyut pula memuji diri 
Hatiku ber astaga 
Rindu bagai membuai leka semahunya 

KLIK! 
Ku khayal dirimu, 
Dalam cita hati 
Ku angan diriku, 
Dalam pelukan jati 
 Aduhai! 
Tingginya harapan! 
Segalanya kosong 
Menyarat cepu kepala yang juga kosong 
 Astaga! 
Takutnya kalau jatuh gemulang kecewa nanti

KLIK!
Apa kuasa mu? 
Apa pesona mu? 
Hingga jadinya aku mau gila padamu 
Di sihirkah?
Diguna-gunakah? 
Aduhai! 
Yang pastinya aku kangen 
Mengimpi kasih yang menyandin

KLIK! 
Aku cuba lupakan 
Aku cuba lepaskan 
Kata cinta bersarang mimpi itu 
Ku tahu dia bukan takdirku 
Malah tak mungkin 
Kasihan! 
Bayangnya kian mengabui 

KLIK! 
Ku ingin bertabur tangis 
Ku ingin berdekah tawa
Lucu pula bila jatuh cinta 
Namun seberkas sukar, 
Tuk mengimpi milikmu 
Oh tuhan! Lenyapkan dia, 
Dari kalbuku 

KLIK! 
Kucuba pejamkan mata 
Rehatkan hati! 
Tenangkan jiwa! 
Namun auramu semakin menggoda 
Tuhan! Apakah ini? 
Lenyapkan ia dari nyawaku Tuhan! 
Dia bukan untukku!
Jangan gulakanku dengan egonya 

KLIK! 
Tuhan! 
Buangkan dia! 
Luputkan citranya, 
Dari elusi mata kalbu ku 
Pastinya ku tahu, 
Cinta yang lain 
Pasti terlahir untukku 

KLIK! 
Eh! Terbayang lagi 
Oh Tuhan! 
Astaga!

Tiada ulasan: