MENCARI JALAN PULANG

Genap 90 hari saya menyepi di dunia yang menjadi nyawa... bukan berehat, namun terjelubos ke kewajiban lain yang tak mampu di elak... penelitian pada tragedi yang tak mampu dilangkah... harus di tempoh penuh Qadak & Qadar.... Saya menerima 52 message dari teman-teman... 27 dari email yahoo serta sebahagiannya pada pesanan di laman facebook saya... malah teman-teman yang akrab di kapasitor net (Saya amat hargai mereka)... menanyakan saya yang menghilang diri... yang seperti merajuk untuk berkarya... merajuk pada mereka hingga hilang tanpa pesan... Bukan mudah mencari jalan pulang... tidak mudah juga untuk melangkah jenang kembali... saya merangka sepenuh masa selama 90 hari itu untuk berbagi masa yang ada... berkarya... berhubung teman -teman... justeru menunaikan 'tanggungjawab' saya di sini... Tidak mudah sebenarnya... namun untuk kembali itu adalah PASTI! Esok saya akan mula berkarya kembali... berdamping teman-teman yang amat setia... memulai luahan rasa raga yang menelusuri suka duka... mengkanvas warna-warna silam agar kembali cerah merona jingga kirmizi senja... menghidupkan pena sulap ini
Biar biduk berlalu.. Menyepi senja remang... Menolak komulus awan... Mengkanvas kirmizi.. Mempusar lakaran sakti... Penuh abadi... Bertemaram...

1 ulasan:

Ridha Reewani / Rizai Reeani berkata...

Kak Adreena!!! Rindu amat pada kamu. Seringkali saya berkunjung ke sini menanti bicara dari akak. Rindunya... :)

Saya sudah daftar di facebook. Nanti saya add akak ya.

Jaga diri baik-baik kak. Selamat kembali dan terus berusaha!! :)